Zdravlje

Orašasti plodovi pomažu u snižavanju krvnog pritiska

Orašasti plodovi su odličan izvor proteina, vlakana, zdravih masti, vitamina i minerala, a njihova redovna konzumacija može pomoći u održavanju krvnog pritiska na zdravijim nivoima.
Ilustracija, Foto: Pexels

Stručnjaci navode da određene vrste orašastih plodova posebno povoljno djeluju na srce i cirkulaciju.

Bademi

Bademi su bogati vlaknima i biljnim proteinima, a sadrže i mikronutrijente poput magnezijuma i vitamina E koji mogu doprinositi zdravijem krvnom pritisku. U 28,3 grama badema nalazi se 76,5 mg magnezija, što zadovoljava 18-25 odsto preporučenog dnevnog unosa. Vitamin E djeluje kao antioksidans i može smanjiti štetu slobodnih radikala, koji su povezani sa srčanim bolestima. Istraživanja pokazuju da konzumacija badema često snižava dijastolički (donji) krvni pritisak.

Orasi

Orasi su bogati proteinima, vlaknima i polinezasićenim mastima, uključujući omega-3 i omega-6 masne kiseline. Omega-3 masti mogu smanjiti nivo triglicerida u krvi i rizik od nepravilnog rada srca, dok omega-6 pomažu u kontroli šećera u krvi. Studije pokazuju da konzumacija oraha može poboljšati sistolički krvni pritisak i ukupnu kontrolu krvnog pritiska, iako rezultati nisu uvijek konzistentni.

Pistaći

Pistaći sadrže proteine, vlakna, zdrave masti, kalijum i antioksidanse poput beta-karotena, luteina, zeaksantina i vitamina C. Kalijum pomaže opuštanju krvnih žila i izbacivanju viška natrijuma iz tijela, što može poboljšati krvni pritisak. Neka istraživanja sugerišu da redovna konzumacija pistaća može smanjiti sistolički krvni pritisak, mada su rezultati različiti i potrebna su dalja istraživanja.

Brazilski orah

Brazilski orah bogat je vlaknima, proteinima, zdravim polinezasićenim mastima i selenom. Samo jedan orah sadrži 68-91 mikrogram selena, važnog za smanjenje upala i podršku zdravlju srca. Ishrana bogata ovim nutrijentima može doprinijeti održavanju zdravog krvnog pritiska i smanjenju rizika od hipertenzije. Preporučuje se ograničiti unos selena na maksimalno 400 mikrograma dnevno.

Zaključak

Uvrštavanje badema, oraha, pistaća i brazilskog oraha u svakodnevnu ishranu može biti jednostavan i ukusan način za podršku zdravom krvnom pritisku i zdravlju srca. Ovi orašasti plodovi djeluju kroz kombinaciju vlakana, zdravih masti, minerala i antioksidanata koji pozitivno utiču na krvne žile, srce i cirkulaciju.

Podijelite članak
guest
0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Popularni
UVAŽENE ŽALBE SPECIJALNOG TUŽILAŠTVA I BRANIOCA OPTUŽENOG POLICAJCA

Vukčević za ADRIU: Apelacioni sud ukinuo presudu, Raičeviću će ponovo biti suđeno

Ponovno suđenje tom policajcu, rekli su portalu Adria u Višem sudu u Podgorici, zakazano je za 29. jun. Njemu će...
07:15
apelacioni sud odbio žalbe sdt-a i branilaca petorice optuženih za šverc droge

POTVRĐENA presuda: Zviceru i grupi 54 godine zatvora

Potvrđenom presudom, Zvicer je, kao organizator kriminalne grupe, osuđen na jedinstvenu kaznu zatvora od 16 godina, a pripadnici njegove kriminalne...
12:49
pisani otpravak odluke sutkinje kovačević dostavljen braniocima bivše šefice pravosuđa

Presuda putovala četiri mjeseca: Nakon SDT-a, žalbu piše i Medenica

Tada je počeo da teče petnaestodnevni rok u kojem Medeničini advokati treba da izjave žalbu Apelacionom sudu Crne Gore, koji...
07:00
bivši policijski i službenik anb-a danas pred sudom tvrdio da je iskonstruisao dio ranijeg iskaza u tužilaštvu

PREOKRET – Golubović: Htio sam samo da se spasim pritvora, nijesam birao sredstva

Golubović, koji je optužen da je sa vlasnikom Auto-centra “Rokšped”, odbjeglim Sanderom Stanajem, organizovao kriminalnu grupu švercera cigareta, tako se...
14:18