Zdravlje

Ove tri mliječne namirnice čuvaju srce

Mnogi vjeruju da za zdravo srce moraju izbaciti mliječne proizvode iz ishrane, ali kardiolozi poručuju da je to zabluda. Stručnjaci ističu da mliječni proizvodi mogu biti dio ishrane koja čuva kardiovaskularno zdravlje.
Ilustracija

„Mliječni proizvodi su odličan izvor važnih nutrijenata poput proteina, kalcijuma i vitamina D, koji su korisni za cjelokupno zdravlje, uključujući kosti, mišiće i srce“, kaže dr Renato Apolito iz Medicinskog centra Univerziteta Hackensack Meridian Jersey Shore.

Prema riječima dr Carlosa El-Tallawija iz bolnice Houston Methodist, velike studije pokazuju da ni punomasni ni mliječni proizvodi sa smanjenim udjelom masti, ako se konzumiraju umjereno, ne povećavaju rizik od srčanih bolesti.

U nastavku su tri mliječne namirnice koje kardiolozi izdvajaju kao dobar izbor za zdravlje srca.

Jogurt

Pošto je fermentisan, jogurt je izvor probiotika koji povoljno utiču na zdravlje crijeva, a samim tim i na opšte zdravlje organizma.

„Fermentacijom se dodaju probiotici i korisna jedinjenja koja podržavaju ravnotežu holesterola, kontrolu šećera u krvi i zdravlje crijeva“, objašnjava dr El-Tallawi.

Grčki jogurt i skyr su posebno dobar izbor jer sadrže više proteina i pružaju duži osjećaj sitosti. Istraživanja nisu pokazala značajnu razliku između visokoproteinskih i običnih jogurta – svi mogu doprinijeti boljem kardiometaboličkom zdravlju.

U kombinaciji sa bademima, orasima ili suhim voćem, jogurt je zdravija opcija od prerađenih proteinskih pločica koje se često biraju za doručak.

Kefir

Kefir je odlična alternativa jogurtu, naročito kada ste u žurbi ili vam je potreban dodatak za smuti. Riječ je o fermentisanom napitku gušćem od mlijeka, karakterističnog kiselkastog ukusa.

„Fermentisane namirnice poput kefira dobar su izbor jer sve više saznajemo o vezi između zdravlja crijeva i kardiovaskularnog zdravlja“, kaže dr Rohit Vuppuluri, interventni kardiolog.

Probiotici u kefiru pomažu održavanju zdravog crijevnog mikrobioma, što može smanjiti hroničnu upalu niskog intenziteta – jedan od faktora rizika za bolesti srca. Studije pokazuju da kefir može doprinijeti snižavanju krvnog pritiska, triglicerida i LDL („lošeg“) holesterola, kao i povećanju HDL („dobrog“) holesterola.

Sir

Iako sadrži zasićene masti, najnovija istraživanja pokazuju da sir može imati neutralan, pa čak i povoljan efekat na kardiovaskularni rizik.

„Studije pokazuju da je sir povezan sa nižim kardiovaskularnim rizikom. Njegove specifične komponente i proces fermentacije mogu ublažiti uobičajene negativne efekte zasićenih masti“, ističe dr El-Tallawi.

U najgorem slučaju, efekat sira na kardiometaboličko zdravlje je neutralan.

Zaključak stručnjaka
Kardiolozi poručuju da nema potrebe za strahom od mliječnih proizvoda. Jogurt, mlijeko i sir mogu biti dio ishrane zdrave za srce, uz fokus na kvalitet namirnica, veličinu porcije i ukupne prehrambene navike, a ne samo na procenat masti.

Posebno fermentisani mliječni proizvodi mogu imati dodatne koristi, naročito kada se uklapaju u ishranu bogatu integralnim žitaricama, voćem, povrćem, mahunarkama, orašastim plodovima i sjemenkama.

Podijelite članak
guest
0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Popularni
UVAŽENE ŽALBE SPECIJALNOG TUŽILAŠTVA I BRANIOCA OPTUŽENOG POLICAJCA

Vukčević za ADRIU: Apelacioni sud ukinuo presudu, Raičeviću će ponovo biti suđeno

Ponovno suđenje tom policajcu, rekli su portalu Adria u Višem sudu u Podgorici, zakazano je za 29. jun. Njemu će...
07:15
apelacioni sud odbio žalbe sdt-a i branilaca petorice optuženih za šverc droge

POTVRĐENA presuda: Zviceru i grupi 54 godine zatvora

Potvrđenom presudom, Zvicer je, kao organizator kriminalne grupe, osuđen na jedinstvenu kaznu zatvora od 16 godina, a pripadnici njegove kriminalne...
12:49
pisani otpravak odluke sutkinje kovačević dostavljen braniocima bivše šefice pravosuđa

Presuda putovala četiri mjeseca: Nakon SDT-a, žalbu piše i Medenica

Tada je počeo da teče petnaestodnevni rok u kojem Medeničini advokati treba da izjave žalbu Apelacionom sudu Crne Gore, koji...
07:00
bivši policijski i službenik anb-a danas pred sudom tvrdio da je iskonstruisao dio ranijeg iskaza u tužilaštvu

PREOKRET – Golubović: Htio sam samo da se spasim pritvora, nijesam birao sredstva

Golubović, koji je optužen da je sa vlasnikom Auto-centra “Rokšped”, odbjeglim Sanderom Stanajem, organizovao kriminalnu grupu švercera cigareta, tako se...
14:18